2019.12.07. ,
facebookrss


LEGFRISSEBB SZÁM

cimlap

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*


Merj önmagad lenni!

A Z-generáció életében meghatározó szerepet játszik a közösségi média, ami nem mindig a pozitív oldalát mutatja - kampány indult a gyűlölködés ellen.

2019.08.05  10:38   frissítve: 2019.08.05 10:54
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

A Z-generáció életében meghatározó szerepet játszik a közösségi média, ami nem mindig a pozitív oldalát mutatja. Egy üdítőital-márka ezért tartotta fontosnak, hogy kampányt indítson a zaklatás és a gyűlölködés ellen, és segítse a fiatalokat abban, hogy merjenek önmaguk lenni.


Az 1995-2010 közt születetteket, vagyis a Z-generációsokat szólítja meg a Sprite „Oltsd a szomjad! Ne engem.” projektje. Ez az a korosztály, amely életében a közösségi média hatalmas szerepet játszik, ahol mindenki tökéletesnek látszik, viszont ugyanitt a legkönnyebb elítélni, megítélni másokat. Hatalmas a megfelelési kényszer, és ezt nehéz feldolgozni. Így nem meglepő, hogy minden negyedik-ötödik magyar fiatal elégedetlen magával. Majdnem minden második tinédzser szeretne soványabb vagy sportosabb lenni, minden harmadik pedig okosabb vagy szebb. Egyharmaduk azt kívánja, hogy bármit megehessen anélkül, hogy meghízna – derült ki korábban az SOS Gyermekfalvak kutatásából.

A márka most véleményvezérek bevonásával igyekszik segíteni a fiataloknak, hogy fogadják el magukat olyannak amilyenek, és hogy minden piszkálódás, bántás ellenére is álljanak ki magukért.

Szász Kitti négyszeres freestyle foci világbajnok. Autodidakta módon tanult, és több mint 30 országba jutott el tehetsége által. “Ma már kevés bántást kapok, de előfordul, hogy egy videóm alá beírják, hogy nőként soha nem lehetek olyan jó, mint egy férfi, vagy hogy egy focimeccsen semmire se mennék”. Kittit a szexista kommentek zavarják leginkább, amelyeket már akkor megtapasztalt, amikor gyakorolni kezdte a freestyle trükköket a lakótelepüknél, és a fiúk körbeállták. Bár ámulva nézték, hogy mit tud, de a megjegyzések mégis annak szóltak, hogy milyen a feneke vagy a melle.

Érthető hát, hogy sok fiatal miért nem meri felvállalni önmagát, és miért nem szól senkinek, ha bántják. Így nem is meglepő az adat, hogy itthon minden második tinédzser szorong valami miatt, és nem bízik magában. A kampány szlogenjével, és a #iloveyouhater hashtag használatával arra buzdít, hogy a gyűlölködőknek szeretettel vágjunk vissza.






A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás