2019.08.18. ,
facebookrss


HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*


Kreatív és interaktív oktatással vonzó lehet a természettudományos pálya

Az idei tanévben több mint ezer diák ismerkedett meg a kémia és a biológia izgalmas világával.

Családi Lap
2016.07.20  09:00   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

A kémia és a biológia a mai napig a gyerekek többségének nem más, mint egy megfoghatatlan, képletekkel és törvényekkel teli terület. Kreativitással és interaktív bemutatókkal azonban ez könnyen áthidalható: a Bayer MSMS Tudáspont arra vállalkozott, hogy bővítse a diákok ismeretanyagát és látványos kísérletek segítségével megkedveltesse velük a természettudományos tantárgyakat.
2014 szeptemberében a Bayer Hungária hazánkban is elindította „Making Science Make Sense" elnevezésű oktatási programját. A program alapvető célkitűzése volt, hogy a 10-14 éves korosztály a tapasztalati, élményalapú tanulás által megkedvelje a természettudományokat. Az idei tanévben több mint ezer kisdiák volt részese a Bayer MSMS Tudáspont interaktív bemutatóinak.

Fantasztikus lehetőség volt a diákok számára a Bayer workshopján részt venni, hiszen interaktív módon megtanulni és megtapasztalni a kémia, a biológia és a fizika törvényeit sokkal izgalmasabb, mint a tankönyvben leírt és számukra megfoghatatlan tananyag. Inspirációt jelentett a pedagógusoknak is a rendezvénysorozat és egyértelmű pozitív visszajelzés, hogy a gyerekek lelkesen várják a további kísérleteket, és bátrabban tesznek fel kérdéseket a tanórákon." - nyilatkozta Bánkiné Nyúl Márta, a dabasi Táncsics Mihály Gimnázium matematika-kémia szakos tanára.


A program indítását megelőzően a Bayer kutatást végzett a felső tagozatos biológia szakos tanárok körében. Az eredmények azt mutatták, hogy a természettudományok oktatása hálás feladat, a diákok érdeklődők egészen addig, amíg a téma lehetővé teszi a valóban látványos szemléltetőeszközök, kísérletek alkalmazását. Ám onnantól kezdve, hogy számukra elvont fogalmakat és képleteket kell megtanulni - kiváltképp a kémia, biokémia esetében - a tanulók lelkesedése eltűnik és legrosszabb esetben „feladják" a tanulást.

A munkaerőpiacon már egyértelmű jelei vannak a természettudományos végzettségű szakemberek hiányának, így fontos lenne egyrészt e tantárgyak megszerettetése, másrészt a diákok érdeklődésének fenntartása pályaorientációs programok segítségével.


Az MSMS Tudáspont programjain résztvevő, több mint 1 000 gyerek 80%-ának pozitív irányba változott a véleménye a természettudományokról a workshop után: lelkesen számoltak be élményeikről tanáraiknak, szüleiknek; és sokan önszorgalomból tovább gyakorolták a kísérleteket.

Sokat jelentett és egyben nagyon pozitív példa volt a diákoknak, hogy a Műszaki Egyetem hallgatói mutatták be a látványos kísérleteket. Több gyermek például az otthon is elvégezhető lávalámpa-kísérletet készítette el karácsonyra a szüleinek, amivel nagy sikert arattak"- tette hozzá Bánkiné Nyúl Márta.


Az eredmények és a rengeteg pozitív visszajelzés alapján a szervezők a folytatás mellett döntöttek: a Bayer MSMS Tudáspont megújult formában és névvel ősztől ismét várja majd a program iránt érdeklődőket.

Fotók: Iliás-Nagy Katalin






A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás