2018.12.14. ,
facebookrss


LEGFRISSEBB SZÁM

cimlap

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*


Tanulás gyomorgörcs nélkül

Egy iskola, ahova örömmel járnak a gyerekek.

Családi Lap
2016.07.11  11:02   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

Projektalapú és frontális oktatás előnyeit is érvényesíti az a korszerű pedagógiai koncepció, amelynek segítségével a 21.század kihívásaira készítik fel a Budai Gyermekszem.Pont Általános Iskola tanulóit, akikből boldog, érdeklődő, kritikai gondolkodásra képes gyerekeket szeretnének nevelni.
Dechertné Gelencsér Anna főiskolai tanárként nap mint nap látja, hogy a diákok milyen nehézségekkel küzdenek, amikor meg kell felelniük a felsőoktatás elvárásainak, miközben háromgyerekes anyaként szomorúan tapasztalja, hogy gyerekei az érdeklődést felkeltő, izgalmas órák, feladatok hiányában inkább csak kibírni próbálják az iskolás éveket. Pedig ilyenkor dől el, hogy valaki okosnak tartja-e magát, érdekes kalandként éli-e meg az ismeretszerzést, vagy azt gondolja, a tanulás nem neki való, és letesz az egészről. Ebben a korban lehet megalapozni a későbbi önálló tanuláshoz, kritikai gondolkodáshoz, kreativitáshoz, együttműködéshez szükséges készségeket.


Anna két éve kezdett el foglalkozni az iskolaalapítás gondolatával, ami olyannyira találkozott a szülői igényekkel, hogy az idén szeptemberben induló iskola rögtön három osztályt tudott megtölteni leendő elsős, harmadikos és ötödikes diákokkal. Pedagógiai programjuk az úgynevezett rendszerpedagógián alapul, amelynek lényege, hogy a korszerű pedagógiai módszereket az adott oktatási célhoz és a gyerekek életkori és egyéni sajátosságaihoz igazítja. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy hol csoportban együttműködve, hol hagyományosan a tanárra figyelve, vagy önállóan dolgoznak a gyerekek. Bizonyos témákat pedig projekt alapon, vagyis az egyes tantárgyakon szerzett ismereteket integrálva, a mindennapi életben vett szituációkra alkalmazva dolgoznak fel.


Az alapítók számára egy percig sem volt kérdés, hogy az iskola kapui mindenki előtt nyitva állnak majd. Az országban elsőként oktatnak majd felmentések, könnyítések nélkül speciális nevelési igényű és ép tanulókat együtt, miközben fejlődésüket és az elvárásokat a diákok saját képességeihez igazítják. Az ép és speciális nevelési igényűgyermekek közös munkájától pedig azt várják, hogy mindannyiukban erősödik majd az elfogadás, empátia és a szociális készségek.

cimkék:
iskola, tanítás, gyerek




A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás