2019.06.26. ,
facebookrss


LEGFRISSEBB SZÁM

cimlap

HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*


Tabata: Az elfoglalt lányok megmentője

A sport lényege, hogy a néhány perces etapok után ne kapjunk levegőt, és alig bírjunk élni... De legalább nagyon hatásos!

Nagy Niki
2016.03.22  10:29   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

Hallottad már a tabatázás fogalmát? Nem? Nos, mire a cikk végére érsz, garantáltan ki akarod majd próbálni! A tabata egyfajta köredzés azoknak, akiknek nincs túl sok ideje sportolni.
Dr. Izumi Tabatáról kapta a nevét, aki egy újfajta intervall edzést akart megalkotni. Kíváncsi volt rá, a sportolók teljesítményét mennyire emeli meg a 20/10-es gyakorlatrendszer 8 alkalommal ismételve - ez 20 másodperc munkát és 10 másodperc pihenőt jelent. Mindez összesen így 4 percig tart, de legalább annyira megdolgoztat, mint egy húszperces edzés. Dr. Tabata egy hathetes edzésprogramot dolgozott ki, melyben a résztvevők egyik csoportjának tabatázást, a kontrollcsoportnak pedig egyórás, nyugodtabb edzést "írt fel". A tabatát alkalmazó sportolók teljesítménye 28 százalékkal növekedett.


Jót tesz a szívnek

Az intervall edzés nem újdonság, de még kisebb intenzitással és hosszabb ideig végezve is az egyik legjobb edzésmódszernek számít. Akárcsak az intervall többi fajtája, a tabata is eredetileg futóknak lett kifejlesztve - ez 20 másodperces sprintet és 10 másodperces kocogást jelent. Az ilyen váltott edzések nagyon jól hozzásegítenek a szív- és érrendszeri egészséghez, sőt, az emésztésedet is felturbózzák.

Nem csak futásra jó

Persze a tabata korántsem csak futásnál alkalmazható, ma már gyakorlatilag bármilyen edzésmódszerrel kipróbálhatjuk - crossfit edzéseken például általában szerves része a gyakorlatsoroknak. Csinálhatod saját testsúlyos edzés során, vagy súlyokkal - például váltogathatod, hogy húsz másodpercig fekvőtámaszozol, a következő húsz másodpercben pedig felüléseket csinálsz. Mivel csak tíz másodpercet pihensz, a szívverésed soha nem lassul le annyira, hogy kiess a zsírégető zónából. Ha váltogatod a gyakorlatokat, érdemes nyolc perc helyett legalább tizenhat percig izzadni rajtuk.

És hogy milyen további előnyei vannak a tabatának, ITT megutdhatod!





A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás