2019.09.22. ,
facebookrss


HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*


Kalóriaszegény húsvéti köretek

Hogy az ünnep alatt ne kalóriaszámolással teljenek az étkezések, dietetikus segítségével a hagyományos és modern köretek világában kalandozunk.

2014.04.19  10:00   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

Közeledik Húsvét ünnepe, amikor jellemzően sok-sok finomság kerül a családi asztalra. Ahogyan általában minden ünnep alkalmával, így most is nehéz ellenállni a finom, ámde hizlaló ételeknek. Sokan nem tudják azonban, hogy a legtöbb kalóriát a köretek fogyasztásával viszik be, így ezekre érdemes odafigyelni! Hogy teljes legyen az ünnep, és mégse kalóriaszámolgatással teljenek az étkezések, dietetikus szakértő segítségével a hagyományos és modern köretek világában kalandozunk - ami közös bennük, hogy mind egészségesek, finomak és persze nem hizlalnak!
„Ha köret, akkor sült krumpli, fehér rizs és persze kenyér, minden mennyiségben!" Sokan ma is úgy gondolják, csakis ezekkel lehetnek teljesek az étkezések. Pedig ma már számos, egészséges alternatíva is rendelkezésre áll, amelyek ízletes kiegészítői lehetnek a húsoknak, halaknak. Bajor Zsuzsanna, dietetikus, az Ízek és Érzések magazin szakértője modern és hagyományos köreteket ajánl a húsvéti asztalra:

„A csicseriborsókrém, vagy más néven humusz remek választás lehet köretként, előételnek vagy akár főételek töltelékének is. Ha az ételkészítéshez csicseriborsó-konzervet választunk, időt spórolunk meg, hiszen ez már felhasználásra kész, nem szükséges áztatni vagy megfőzni. Kiváló összetevőit és élettani hatásait hosszasan lehetne sorolni. Hogy néhányat említsek közülük: magas élelmirost-tartalma miatt alkalmas a székrekedés megelőzésére illetve kezelésére, valamint rendszeres fogyasztása hozzájárul a vér koleszterinszintjének a csökkentéséhez. Alacsony glikémiás indexe miatt fogyasztása cukorbetegség és inzulin-rezisztencia esetén is javasolt. Igen magas proteintartalma miatt gyermekek, kismamák, sportolók és idősek, valamint vegetáriánusok étrendjébe is beilleszthető. Kiváló B1-, B6 vitamin és folsavforrás, de E-vitamint, karotint, magnéziumot, vasat és cinket is tartalmaz. Rendszeres fogyasztása javíthatja a stresszhatás alatt mutatott agyi teljesítményt és a hangulatot is" - mondta el a szakember, majd folytatta:

„Az egészséges és ízletes zöldségköretek, saláták száma szinte végtelen. Ajánlom a párolt zöld-vagy sárgababot: nem csak finom és alacsony kalóriaértékű, de bizonyítottan rákmegelőző hatású is. És nem csak a zöldbab! A babféléket, lencsét, sárgaborsót és brokkolit is érdemes fogyasztani, ha nem szeretnénk betegek lenni" -tette hozzá Bajor Zsuzsanna.

Csicseriborsó-saláta avokádóvalHozzávalók (4 személyre):

2 doboz Bonduelle csicseriborsó
2 érett (fekete) avokádó
1 fej lilahagyma
1 citrom leve
1 evőkanál olívaolaj
só, bors
lenmag a tetejére

Elkészítés (kb. 10 perc):

A csicseriborsóról öntsük le a levet és mossuk át, az avokádót vágjuk kockákra, a lilahagymát pedig vékony csíkokra. Egy nagy salátástálban keverjük mindet össze, locsoljuk meg a citromlével és az olívaolajjal, sózzuk, borsozzuk, végül szórjuk meg egy kevés lenmaggal.
A menta vagy a citromfű íze is jól illik hozzá, érdemes kipróbálni. Sült halak és húsok mellé isteni köret.

forrás: Bonduelle Central Europe Kft.





A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás