2019.09.21. ,
facebookrss


HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Email*
Név*


Rózsaszín lánchídi kerékpározás

Biciklik, rollerek, riksák, és gyalogosok vonultak át a Lánchídon október 13-án, vasárnap délután, a mellrák elleni figyelemfelhívás céljából.

2013.10.14  09:57   
mail
nyomtatás
betuméret növelés
betuméret csökkentés

Biciklik, rollerek, riksák, és gyalogosok vonultak át a Lánchídon október 13-án, vasárnap délután, az egészségmegőrzés és a mellrák elleni figyelemfelhívás céljából. A 2 km-es táv a Magyar Telekom Székházától indult a vállalat magenta Telebike-jainak felvezetésével a Vörösmarty téri Hard Rock Café-ig. A rendhagyó lánchídi menettel az Egészség Hídja Összefogás Egyesület célja az volt, hogy minél több korosztályt - elsősorban több fiatalt - vonjanak be a kampányba az egészséges életmód szerepének kihangsúlyozásával.
Az esemény nyitó sajtótájékoztatóján Körtvélyes Éva, az Egyesület elnöke a kampány fiatalításának fontosságát hangsúlyozta, azaz egy olyan egészségtudatos generáció kinevelését, ahol már fiatalon tisztában vannak az emberek a betegségek kockázati tényezőivel, és ez ellen időben tesznek. Az idei kerékpáros mozgósítás ugyanezt a célt szolgálja; a fiatalok elérésével az üzenetek is célba érnek, így jobban oda fognak figyelni magukra és szeretteikre.

Dr. Vass László, az Egyesület főtitkára elmondta: az állami mellrákszűrésen való részvételi arány évről-évre növekszik, ami által növekszik a korai stádiumban kiszűrt daganatok aránya is, így kevesebb áldozatot szed a kór; hiszen minél korábbi stádiumban találnak rá a daganatra, annál biztosabb a gyógyulás.


Balatoni Monika, a KIM társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkára, az esemény fővédnöke kiemelte, hogy a mellrák elleni küzdelem nemcsak a nő magánügye, hanem kiemelkedően fontos közügy, alapvető fontosságú társadalmi kérdés, hiszen egy édesanya, feleség elvesztése felfoghatatlan hiánnyal jár mind a család, mind a szűkebb és tágabb közösség életében.

Ezért fontos az a szemléletváltás, amellyel arra ösztönözhető minél több nő, hogy figyeljen magára, s vegye igénybe az ingyenes mellrákszűrés lehetőségét. Magyarország kormánya számára kiemelten fontosak a nők, a családanyák, akik erőn felül próbálnak helyt állni mind a munkában, mind a családi életben, gondoskodnak gyermekeikről, idősödő szüleikről, miközben kevéssé figyelnek magukra.


Elmondta, hogy a KIM is igyekezett a megyei és fővárosi kormányhivatalokon keresztül felhívni az ügy fontosságára a figyelmet, így több vidéki városban szerveződött a hídsétához hasonló figyelemfelhívó kezdeményezés; ő maga Tatára látogatott el a Cseke-tó körüli sétára.

Breast Partner néven egy mobil applikációt is bemutattak a Roche Magyarország támogatásával. Dr. Dank Magdolna, onkológus elmondta, az applikáció azzal a céllal készült, hogy a nők értsék az esetleges mell-és petefészek-daganatos megbetegedés utáni orvosi lépéseket, azaz az információ és az ismerethiány ne tartsa őket vissza a szűréseken való részvételtől.


Az Android és iOS rendszerre készült fejlesztés az onkoteamet - dr. Kulka Janina, patológus, dr. Dank Magdolna, onkológus, dr. Lázár György, sebész, dr. Polgár Csaba, sugárterapeuta; a petefészekrákkal kapcsolatos szakértő pedig dr. Pete Imre, nőgyógyász - mutatja be egy mellrák túlélő, Kozó Liza személyes történetén keresztül. A fiatal túlélő aktivista elmondása szerint minden olyan kampányhoz szívesen adja az arcát és a történetét, amin keresztül akár egy nő életét is megmentheti.

A Magyar Telekom hatodik évben vesz részt az Egészség Hídja kampányaiban; idén 50 dolgozói magenta Telebike-al járultak hozzá a rendezvényhez, ami a lánchídi menetet vezeti, mondta el Rózsa Iván, a vállalat kommunikációs igazgatója.


A biciklis menet érkezési pontjaként szolgáló Hard Rock Café-ban világszerte minden októberben a mellrák ellen kampányolnak Pinktober néven. Idén ismét rózsaszín koktélokat árulnak egész hónapban, ezzel támogatják az egyesület munkáját.

A kampány arcai ebben az évben is Detre Diána, szörf olimpikon, Sebestyén Márta, Kossuth-díjas énekesnő, és Ungár Anikó, bűvész. A rendezvényen részt vesznek további kormányzati, társadalmi és művésztámogatók, az Egyesületet alapító orvos-szakmai és betegszervezetek, illetve a támogató vállalatok képviselői. A rendezvényen fellépett a Magyar Légierő Zenekar Vastag Tamással, illetve Odett, Király Martina és Szűcs Gabi.


Az idei évben különösen sok cég és szervezet csatlakozott a kampányhoz és a mozgósításhoz: az Ed Haas rózsaszín szalagos pezsgőtablettákat adott ki, a Metlife egy női daganatos megbetegedésekre vonatkozó biztosítási csomaggal működik együtt az egyesülettel, a Váci utca több üzletében osztják a rózsaszín karkötőket, a Kyocera rózsaszín konyhai eszközöket forgalmaz, az Angels' Army és a Cycle chic a mozgósításban vettek részt; ezen kívül több hotel, és üzlet csatlakozott valamilyen formában a kampányhoz.

Magyarországon az Egészség Hídja Összefogás Egyesület 2002 óta minden évben megrendezi az immár hagyománnyá vált Hídsétát, azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a mellrák veszélyeire és a szűrés fontosságára, hiszen a kór hazánkban minden 7. nőt érinti.






A kommenteléshez be kell jelentkezni.

Hozzászólások

Nincs hozzászólás