A koffein fogyasztásától nem romlik a fülzúgás, elhagyása pedig nem javít rajta - állapították meg brit kutatók.
Kis létszámú, 66 fős vizsgálatban tesztelték a
koffeinfogyasztás összefüggését a fülzúgással.
A fülzúgásra panaszkodó páciensek sokszor kapják orvosuktól
azt a tanácsot, hogy mondjanak le a koffeint tartalmazó italokról, így a
kávéról, teáról, üdítőkről. A vizsgálatban részt vevő önkéntesek legalább napi
150 milligramm koffeint fogyasztottak, ez három adag átlagos presszókávénak
felel meg.
A csoport egyik felénél a 30 napos vizsgálatban fokozatosan
csökkentették italuk koffeintartalmát, másik felénél először megvonták, majd
fokozatosan növelték. Az önkéntesek természetesen nem tudták, melyik csoportba
tartoznak. A Bristoli Egyetem kutatói megállapították, hogy a páciensek
fülzúgását nem befolyásolta a magukhoz vett koffein mennyisége. A
koffeinmegvonás ráadásul fejfájást, hányingert, ingerlékenységet okozott rövid
távon.