A kávé és a tea koffeinmentesen is csökkenti a diabétesz kockázatát
Megjelenés dátuma: 2009.12.21.
Lényegesen csökkent a diabétesz kialakulásának kockázata azoknál, akik sok kávét és teát ittak, akár koffeinmentes változatban - közölték ausztrál kutatók.
A tanulmány nem ad magyarázatot az okokra, de megerősíti számos korábbi vizsgálat
eredményét.
Azoknál az embereknél, akik naponta három-négy kávét vagy
teát fogyasztottak, 25 százalékkal kisebb volt a kettes típusú, felnőttkorinak
is nevezett cukorbetegség megjelenésének valószínűsége, mint azoknál, akik
egyáltalán nem vagy csak keveset teáztak, kávéztak.
A Sydneyi Egyetem munkatársa összesen 450
ezer emberre kiterjedt, 18 korábbi vizsgálat eredményeit elemezte.
A metaelemzésbe vont tanulmányok nem tértek ki arra, hogy a
vizsgálatban részt vevő emberek milyen egyéb italokat és ételeket
fogyasztottak, így az okokat nem tudta megállapítani Huxley csoportja.
Feltételezik, hogy az italok antioxidáns összetevői járulnak hozzá az előnyös
hatáshoz, mert védik a sejteket a károsodástól.